تعادل با تمام اشکال همخوانی دارد
البته، وقتی درباره طراحی داخلی صحبت می شود، تعادل تنها به خطی که مستقیما از وسط تا پایین کشیده می شود، اشاره نمی کند. نه، این به سرعت کسل کننده می شود. در عوض، طراحان داخلی به چندین روش فکر می کنند تا به یک احساس متقارن در فضا دست پیدا کند و در عین حال همچنان جذابیت بصری را حفظ کند. این روش ها را بررسی کنید.
1. انعکاس: همان طور که در بالا ذکر شد، انعکاس متداول ترین نوع است. انعکاس می تواند هم افقی و هم عمودی باشد مانند دو مبل که با یک میز قهوه مرکزی تقسیم شده اند یا یک حاشیه تزئینی روی دیوارها به منظور محافظت در مقابل برخورد صندلی ها، که اتاق را به نیمه بالایی و پایینی تفکیک می کند.
2. چرخشی: به اشیایی اطلاق می شود که در یک جهت خاص حول یک نقطه کانونی می چرخند. به یک میز ناهارخوری گِرد یا در مقیاس کوچکتر، به یک حلقه گل فکر کنید که به درب جلویی شما زینت می بخشد.
3. انتقالی: یعنی خلق تصور حرکت با چندین بار تکرار الگویی مشابه در یک فضا. این معمولا در زمین های کاشی کاری شده، دیواره های پشت سینک یا اجاق گاز در آشپزخانه، و کاغذ دیواری ها دیده می شود.
4.عدم تقارن: یعنی شکستن عمدی الگوی تقارن ایجاد شده، به منظور جلب توجه به یک عنصر طراحی خاص. اینها اغلب چیزهایی مانند یک قطعه وسیله تاثیرگذار یا یک کار هنری گران قیمت هستند.
وقتی در حال تلاش برای تصمیم گیری در باره نوع تعادلی هستید که می خواهید در فضای خود به کار بگیرید، ابتدا در نظر داشته باشید که با چه مقدار فضا باید کار کنید. چرخش و انتقال در نواحی بزرگ و باز مانند راهروهای بزرگ و اتاقهای غذا خوری وسیع عملکرد خوبی دارند، اما اگر در یک ناحیه کوچک فشرده تکرار بیش از حد وجود داشته باشد می تواند طاقت فرسا احساس شود.در فضاهای تنگ، تقارن انعکاس و عدم تقارن بهترین برگ برنده شما هستند زیرا اغلب دارای مشخصه طراحی های ساده تر هستند.با استفاده از تعادل در طراحی می توان طظرح های خوبی را برای دکوراسیون منزل  به اجرا در آورد.

 

دستیابی به تقارن ساده است
خوشبختانه، شما نیاز ندارید که حرفه ای باشید تا در نواحی داخلی خود تعادل را خلق کنید. هرکسی می تواند احساس هماهنگی را با در نظر گرفتن این سه چیز به فضای خود وارد کند:
1. نقطه کانونی: یعنی نقطه مرکزی در طراحی شما. این نقطه باید عنصری باشد که سریعا به محض قدم گذاشتن به درون اتاق دیدگان شما را جلب کند- مثل شومینه، کمد دیواری، نقوش معماری.
2. وزن بصری: در حالیکه نقطه کانونی باید وزین ترین جسم در اتاق شما باشد، شما می توانید هر دو سمت آن یک شی وزین مشابه قرار داده و آن را متعادل کنید مثل یک شومینه که مبلمانی متناسب در طرفین آن واقع شده اند. در روشی دیگر، شما می توانید نقطه کانونی را با نمایش گروههایی از اشیایی که از نظر بصری سبک ترند متعادل کنید، مانند یک میزناهارخوری وزین با صندلی هایی که هر دو سمت آن را پر کرده اند.
3. مقیاس و نسبت: سعی کنید عناصر طراحی خود را با مقیاس و متناسب با فضا و یکدیگر نگهدارید. نسبت های 2:3، 3:5 یا 5:8 بهترین عملکرد را دارند. وقتی صحبت از اندازه گیری می شود، هدف پارچه مبلی است که اندازه آن دو سوم طول مبل شما است و کارهنری که سه پنجم یک دیوار را پر می کند.
وقتی تمام چیزهای دیگر ناموفق هستند، یک مرحله به عقب برگردید-در متن. وقتی در حال طراحی نواحی داخلی خود هستید، به یاد داشته باشید که گاه گاهی به بیرون از جزئیات فعلی که در حال کار کردن روی آنها هستید قدم بگذارید و کلیات فضا را ببینید. وقتی اتاق را از چشم انداز یک بیگانه نگاه می کنید، باید بتوانید به سرعت احساس تعادل آن را دریافت کنید. اگر چیزها به اندازه کافی برای شما متقارن نیستند، به تغییر موقعیت عناصر طراحی خود ادامه دهید تا زمانیکه به جریانی دست پیدا کنید که احساس خوبی به دست بدهد.البته  برای رسیدن به بهترین تقارن می تواند نوع معماری داخلی نیز عامل مهمی در  دستیابی به این امر باشد.

 

تقارن در هر سبکی موثر واقع می شود
همیشه وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود، سبک شخصی یک نقطه مجادله بزرگ است. برخی از افراد احساس افراطی تزئینات داخلی را دوست دارند، در حالی که سایرین دائما خود را جذب در زیبایی مدرن تر می بینند. ممکن است به نظر برسد این دو گروه هرگز نقطه مشترکی نخواهند یافت، البته وقتی صحبت از اصول طراحی بنیادی مانند تعادل می شود، لزوم اولویت شخصی مطرح می شود.
مسئله این است: هیچ اتاقی بدون میزان معینی تمرکز متقارن کامل نخواهد بود. آیا می توانید اتاقی را تصور کنید که یک کابینت در مرکز سکون اتاق قرار داشته باشد و یک مبل به یک گوشه کشیده شده باشد و یک نقاشی روی دیوار مقابل به صورت کج نصب شده باشد؟ چه به هم ریختگی ای!
به تعادل به عنوان یک ابزار مفید در خلق چارچوب طراحی داخلی خود فکر کنید. آنگاه عناصر سبک شخصی خود را به عنوان چاشنی تصور کنید که جزئیاتی به اتاق اضافه می کنند و آن را منحصرا متعلق به شما می سازند. جفت لامپ هایی که میزهای کنار تخت شما را تزئین می کنند نیز به صورت متوازن به نظر می رسند، چه تاثیر آسیایی و چه یک سبک مرمری کلاسیک را به نمایش بگذارند.

 

تا جایی که به طراحی داخلی مربوط می شود، تعادل یک کلید است. ذهن ما آن را خوشایند می بیند، در نتیجه ما دوست داریم فضاهای متقارن را به عنوان فضاهای جذاب تر مرتبه بندی کنیم. وقتی روی اتاقی در خانه خود کار می کنید نکات بالا را دنبال کنید. با به کار گیری تعادل در چارچوب طراحی خود، می توانید فضایی خلق کنید که همه، صرفنظر از سبک مورد علاقه خود، آن را خوشایند بیابند. دوستان و خانواده تان درباره سلاح محرمانه شما سوال خواهند کرد!
درباره طراحی های متقارن چه احساسی دارید؟ آیا به صورت فعال تلاش می کنید که تعادل را به اتاق های خانه خود بیاورید؟ چگونه؟ نکات خود را با ما در میان بگذارید.

+ نوشته شده در  شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۴ساعت 14:22  توسط مهران  |  نظر بدهید

طراحی فضای کاری چطور روی جریان کار تاثیر می گذارد ؟

طراحی فضای کاری چطور روی جریان کار تاثیر می گذارد

راه اندازی یک شغل وظیفه آسانی نیست. در هر لحظه، هزاران تصمیم مختلف باید گرفته شود. به عنوان یک رئیس، نه تنها گرفتن آن تصمیمات جز مسئولیت شماست، بلکه پاسخ هایی که شما می دهید می توانند به صورت بالقوه موفقیت تجاری شما را بسازند یا از بین ببرند. وقتی هر روز در تمام روز تحت آن فشار زندگی می کنید، قابل درک است که چرا طراحی دفتر کار دورترین چیزی است که به دهن شما می رسد. گذشته از آن، تا زمانیکه کار انجام می شود، واقعا مهم نیست که فضا چطور به نظر برسد، درست است؟
این اشتباه است. اینطور بیان می شود که روشی که فضای یک شرکت با آن طراحی می شود تاثیر عمیقی روی خود شغل دارد. انتخاب های طراحی روی همه چیز تاثیر می گذارند از کارایی وظیفه، تا نرخ خطا و رضایت کارمندان.پس دقت کافی را به عمل آورید تا در نهایت دکوراسیون داخلی شما مطابق با انچه که خواسته اید پیاده سازی شود.

 

انتخاب رنگ روی کارایی وظیفه تاثیر می گذارد
در اولین تفکر، ممکن است به نظر برسد انتخاب رنگ برای فضای کاریتان آسان ترین تصمیم شما در طراحی دفتر کار خواهد بود. البته شما رنگ هایی را انتخاب خواهید کرد که برای برند خود انتخاب کرده اید؟ انقدر سریع پیش نروید.
تحقیق انجام شده توسط موسسه ملی سلامت دریافته است که رنگ هایی که ما را احاطه می کنند تاثیر عمیقی دارند روی اینکه ما چقدر صحیح می توانیم وظایف را تکمیل کنیم. مشخص شد که قرار گرفتن در معرض رنگ آبی و سبز، در وظایفی که مستلزم این هستند که شرکت کنندگان ایده های جدید تولید کنند، کارایی را افزایش می دهد. از طرف دیگر، به نظر می رسید قرمز به وظایفی که مستلزم توجه خاص به جزئیات بودند کمک می کرد. این یک اتفاق تصادفی نیست که ترکیب قرمز، آبی و سبز برای ما آشنا به نظر می رسد. بسیاری از کمپانی های بزرگ مانند گوگل، ایبی، و مایکروسافت این رنگ ها را در برند و طراحی دفترکارشان ترکیب کرده اند. دفعه بعد که به یک آگهی تبلیغاتی برخورد کردید با دقت نگاه کنید. عجیب این است که شما اغلب با این سه رنگ تماس پیدا می کنید.پس شما هم همین الان برای دکوراسیون اداری خود فکری کنید و از بهترین و جذاب ترین رنگ ها برای این محیط به کار ببرید.

 

اشکال دایروی به همکاری انگیزه می بخشند
وقتی زمان خریدن اثاثیه فرا می رسد، بدون شک چند ویژگی وجود دارد که هر کارفرمایی در نظر خواهد گرفت: نقطه قیمت، سبک، و حتی رنگ. اما، به هر دلیلی، اغلب از شکل چشم پوشی می شود-و نباید اینطور شود. استفاده از اثاثیه دایروی در طراحی فضای کاری شما می تواند به کارمندان کمک کند که خلاقانه تر فکر کنند.
مطالعه ای در سال 2013 توسط پیشتازان آکادمی ملی علوم دریافته است که وقتی شرکت کنندگان در یک فرم منحنی شکل می نشینند احتمالا بیشتر در تفکر جمعی شرکت می کنند. برعکس، وقتی در یک آرایش مستطیلی هستند احتمالا بیشتر دارای افکار خویش محور هستند. جالب است که این مطالعه همچنین دریافته است که سوژه ها بیشتر تمایل دارند که در مقایسه با محیط های خطی، فضاهای خوش ترکیب را زیبا ارزیابی کنند.پس از این تکنیم نیز برای دکوراسیون دفتر کار خود می توانید استفاده نمایید.

 

وسایل دکوری کارکنان با کیفیت تر را جذب می کند
در گذشته، طراحی فضای یک دفتر کار کاملا به صافی، خطوط هموار و برتری کاربرد بر شکل مربوط بود. رنگ های خنثی به رگه های رنگی ترجیح داده می شدند و میزهای تمیز بیشتر از میزهایی که پر از به هم ریختگی بودند مورد تحسین قرار می گرفتند. البته واضح است که حرکت به سمت مینیمالیست از حد فراتر رفته است. فقدان شخصیت در طراحی دفترکار منتهی به نارضایتی کارمندان و نرخ ورشکستگی بالاتر می شود.
Gensler، یک تمرین معماری، نظر 200 مدیر از شرکت های حقوقی، چند رسانه ای، صنعت چاپ و مالی را بررسی کرده است. بررسی آنها نشان داد افرادی که در فضای یک دفتر کار با استراتژی طراحی ضعیف کار می کردند نسبت به کارمندان محیطی آراسته با دکور، احتمال بیشتری داشت که احساس کم ارزش بودن و نادیده انگاشته شدن توسط کارفرما را داشته باشند. کارمندانی با ویژگیهای شخصیتی مثبت، خودانگیختگی، اعتماد به نفس، فداکاری برای وظیفه- با احتمال بیشتری برنامه ریزی هایی برای انتقال به یک کمپانی جدید در آینده نزدیک را گزارش می دادند.
کلید یک دکور موفق در تعادل نهفته است. خیلی کم خشن و نامطلوب ظاهر می شود در حالیکه خیلی زیاد به هم ریخته و بدون سازماندهی به نظر می رسد. به هنرهای دیواری که جالب و در عین حال تخصصی احساس می شوند بچسبید و تلاش کنید آن را با رنگ های نقاشی خودتان هماهنگ کنید تا یکپارچگی را حفظ کنید.شرکت دکوراسیون داخلی متد در این زمینه ایده های برای شما عزیزان دارد که می توانید با مراجعه به دفتر ما از آنها مطلع شوید.

 

دمای مناسب از خطاها می کاهد
در هر دفترکار، صرفنظر از اشتغال، به نظر می رسد همواره دما عرصه مبارزه باشد. همیشه گروهی وجود دارد که از عرق کردن در میانه زمستان شکایت دارند و گروه دیگری که همواره به یک ژاکت پشمی نیاز دارند، حتی در میانه تابستان. با اینکه ممکن است خوشحال کردن همه غیرممکن به نظر برسد، ممکن است راهی وجود داشته باشد که به کارمندانتان کمک کنید هوشمندانه تر کار کنند.
دانایی مرسوم توسط موسسه امنیت و سلامت شغلی (OSHA) اظهار می کند که دفاتر کار باید بین 68 تا 76 درجه فارنهایت نگه داشته شوند-یک زمینه متوسط عالی بین گرم و سرد. اما، تحقیق جدید دانشگاه کرنل بیان می کند که افزایش درجه حرارت از 68 درجه فرحبخش به 77 درجه گرمتر خطاهای تایپی را به طور تعجب آوری تا 44% کاهش داد. بازدهی کاری کارمندان نیز به مقدار چشمگیری افزایش یافت. در نظر داشته باشید که یک ترموستات قابل برنامه ریزی در طراحی فضای کاری خود به کار بگیرید تا به ثابت ماندن دما کمک کنید.این یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در پیاده سازی و طراحی دکوراسیون تجاری به ان توجه شود.

 

با میزان تصمیم گیری هایی که در راه اندازی یک شغل وارد می شوند، تعجبی نیست که بیشتر کارگشایان به طراحی فضای کار خود توجهی که شایسته آن هست را نمی دهند. اما اگر به شما بگوییم که انتخاب های طراحی که شما انجام می دهید می تواند به نتیجه نهایی شما صدمه بزند چه. تحقیقات نشان می دهند که محیط روی چگونگی احساس کارمندان نسبت به شغلشان و نحوه انجام وظایفشان به صورت صحیح تاثیر عمیقی دارد. پیشنهاد های ما را درباره نحوه جوان ساختن دکورتان برای دستیابی به نتایج مثبت از هر دو جهت دنبال کنید. ممکن است این هوشمندانه ترین تصمیم شغلی باشد که شما تا به حال گرفته اید.
آیا ظاهر دفتر کار شما روی نحوه احساس شما درباره شرکت تاثیر می گذارد؟ آیا این نکات را در استراتژی طراحی شرکت خود به کار می برید؟ اجازه دهید در نظرات از آن آگاه شویم.